Ekologie se stává normou: Jaký vliv to má na specializované e-shopy, jako je Econea.cz?

|

Internetový obchod s ekologickými produkty Econea.cz rostl prvních 6 let od svého založení meziročně o více než 50 %. V posledních dvou letech se ale tempo růstu zpomalilo. Příčina? Ekologický trh se mění. Už není jen pro eko nadšence, ale pro všechny, kteří našli v udržitelném životním stylu zdravý střed.

Z přírodní kosmetiky a drogerie se pro mnoho Čechů stává standard a konkurence v tomto segmentu roste. To přimělo jeden z největších e-shopů s eko drogerií a kosmetikou k evoluci. Econea.cz provedla změny ve vedení, reviduje svoji vizi a chystá nový web.

Martin Mates, CEO Econea.cz.

Obrat e-shopu Econea.cz byl v roce 2021 103 milionů korun, letos podle očekávání nepřekročí 100 milionů. I proto firma přistoupila k razantním změnám a majoritním vlastníkem společnosti se od června 2022 stal Martin Mates. „Shodli jsme se, že firma musí mít jen jednu hlavu ve vedení, abychom urychlili rozhodovací procesy,“ říká Martin Mates, který má od srpna 2021 pod palcem celou exekutivu Econea.cz. Pavel Milan Černý, druhý ze zakladatelů, ve firmě dál figuruje jako spolumajitel.

Hlavní vizí firmy je podle Martina Matese ukázat lidem, že ekologický způsob života si mohou užít, aniž by se museli ve svých návycích příliš omezovat. „Naším cílem je zbořit mýtus, že ekologie není pro každého a že vše udržitelné a ekologické je drahé, nudné a omezující. Chceme například oslovit i aktivní moderní ženy, které si potrpí na kvalitu a funkčnost, ale zároveň chtějí žít udržitelně. Věříme, že naše nabídka produktů přírodní kosmetiky, dámské osobní hygieny nebo drogerie je zaujme, “ dodává Mates. E-shopu věří i podnikatel a investor Martin Rozhoň: „Econea je pro mne srdcovka – rezonuji s lidmi, kteří za ní stojí – jejich hodnotami a pohledem na svět. To se odráží v jejich přístupu k podnikání, které není primárně za účelem dosažení zisku, ale za účelem změny něčeho, co mi dává smysl, tedy zvýšení udržitelnosti našeho života na Zemi.“

Econea.cz také nově postupně upouští od striktně veganské nabídky „Všechny produkty ale tradičně projdou naším velmi kritickým výběrem. Chceme znát do detailu jejich původ i složení. Plánujeme například prozkoumat trh se včelími produkty, více o nich mluvit a zároveň přispět k pozitivní změně v této oblasti,“ uzavírá Martin Mates. Nově se eshop také více zaměří na přírodní výrobky, které v Česku nejsou tak snadno dostupné, chystá i import nových značek. Do konce roku pak plánuje Econea.cz spustit nový web.

Před devíti lety, kdy Econea.cz vznikala, bylo téma ekologie polem neoraným. „Naší původní vizí bylo, aby se udržitelné produkty staly běžnou součástí života. Máme pocit, že už se to do určité míry naplnilo, proto je potřeba nabrat jiný směr,” říká Martin Mates. Součástí vize společnosti zůstává důraz na kvalitu a pečlivý výběr sortimentu. Zákazníci o své oblíbené produkty nepřijdou.

O e-shopu Econea.cz

Když v roce 2013 zakládal Martin Mates s Pavlem Milanem Černým ekologický e-shop Econea.cz, byl udržitelný životní styl pro většinu lidí velkou neznámou. A tak si dali cíl – inspirovat, vzdělávat a ukázat, že žít ekologicky neznamená vystoupit z komfortní zóny. Povedlo se. Po několika letech se e-shop dostal na stomilionový obrat a získal Cenu Heureky v soutěži Shop Roku 2021. Díky pečlivému výběru všech produktů si Econea.cz získala u svých zákazníků důvěru. Ti si oblíbili také široké portfolio šetrných výrobků od přírodní kosmetiky přes eko drogerii až po zero waste pomocníky. Celý tým Econea.cz dbá na to, aby žádný z nabízených výrobků nebyl testovaný na zvířatech. Každý produkt prochází kritickým výběrem a testováním, a tak má zákazník jistotu, že nákupem na Econea.cz nešlápne vedle. Objednávky navíc balí pouze do recyklovaných obalů.

Napsat komentář