Telemedicína je stále oblíbenějším firemním benefitem

|

Zdraví a spokojení zaměstnanci jsou jedním ze základních pilířů úspěchu každé
firmy. Zaměstnavatelé jim proto nabízejí rozmanitou škálu zdravotních benefitů,
které zaměstnancům pomáhají zvládat stres, cítit se lépe nebo být méně náchylní
k nemocem. Jedním z takových benefitů je také telemedicína.

Ta pomáhá firmám šetřit čas zaměstnanců i peníze, a je proto vyhledávaným benefitem i v současné ekonomické situaci. Stále více firem proto zajišťuje svým zaměstnancům péči lékaře na dálku od české společnosti MEDDI hub, kterou založil a řídí Jiří Pecina.

  • Proč si myslíte, že je telemedicína oblíbeným benefitem pro zaměstnance?

Má to několik důvodů. Jednak si firmy uvědomují, že se lidé dnes více starají o to, jak se cítí, a často je pro ně pracovní prostředí důležitější než samotná výše odměny. A telemedicína je jedním z benefitů, které mají přesah do skutečné péče o zdraví zaměstnanců. Navíc jim dokáže
opravdu šetřit čas, což má samozřejmě výhody pro zaměstnance i zaměstnavatele.

Podle studie, která vyšla v americkém časopise The Harvard Gazette, zabere průměrná návštěva lékaře 84 minut, ale pouze 20 minut trvá vlastní lékařská prohlídka. Většinu času zabere čekání, vyplňování nejrůznějších dotazníků a formulářů a jednání s administrativním personálem. K tomu se navíc musí připočíst doba strávená na cestě. Ročně tak zaměstnanci stráví u lékaře několik desítek hodin, což má pro ně i pro firmu značné ekonomické následky.

  • Jak může pomoci telemedicína?

Telemedicína dokáže zefektivnit návštěvy u lékaře a zaměstnancům ušetřit čas strávený v čekárnách lékařů. Až 30 % osobních návštěv u lékaře totiž není nutných a potřebné záležitosti je možné vyřídit i na dálku přes zabezpečený videohovor nebo chat. Zaměstnavatelé si toto čím dál více uvědomují a i v současné situaci, kdy nejedna firma čelí nutnosti revidovat náklady, ponechávají telemedicínu mezi aktivními benefity.

  • Telemedicína tedy šetří čas firmám, zaměstnancům i lékařům…

Platforma MEDDI, kterou jsme vyvinuli, nabízí možnost snadné, efektivní, dostupné a bezpečné komunikace mezi lékaři a pacienty. Naše unikátní digitální aplikace MEDDI app propojuje lékaře a pacienty a umožňuje tak konzultace zdravotního stavu na dálku. Lékař může s pacientem kdykoli konzultovat jeho zdravotní problém, posoudit zranění či jiný zdravotní problém na základě zaslaných fotografií či videa, doporučit vhodný léčebný postup, vystavit e-Recept, sdělit laboratorní výsledky, nebo poradit s volbou vhodného specialisty. Aplikace vám také umožňuje objednat se na fyzickou prohlídku k lékaři, a od počátku příštího roku chystáme i novou službu, která se zaměří na psychické zdraví klientů prostřednictvím propojení s psychoterapeuty.

Lékařům naopak aplikace umožňuje sledování zdravotního stavu pacienta i mimo ordinaci a omezuje neustálé vyzvánění telefonu v ambulancích. Součástí aplikace je také absolutní novinka MEDDI BioScan, která dokáže uživateli přes kameru ve smartphonu změřit pět úrovní duševního stresu, tepovou a dechovou frekvenci, krevní tlak i obsah kyslíku v krvi. Jsme asi jediná aplikace na světě, která toto dokáže.

  • Proč firmy volí právě vaše řešení?

Naše aplikace je velmi intuitivní a je proto velmi snadné ji používat. Navíc je velmi flexibilní a může být proto upravena přímo na míru jednotlivým firmám, a to včetně unikátního názvu či loga. Naši klienti, mezi které patří například společnost Veolia, VISA, Hospodářská komora, Pražská teplárenská, Policie ČR, Dr. Max nebo Pražská burza, oceňují hlavně to, že jejich zaměstnanci jsou s našimi lékaři propojeni během velmi krátkého času, v současné době je to průměrně 6 minut. Pozitivně vnímají také to, že naše služba funguje po celé České republice, ne pouze ve velkých městech. Do aplikace si navíc uživatelé mohou přidávat i své rodinné příslušníky, což podporuje pozitivní vnímání zaměstnavatele mezi zaměstnanci.

  • Jaké jsou reálné výsledky používání MEDDI app?

Jak vyplývá z dat partnerských společností, firmám, které MEDDI app zavedly, poklesla nemocnost v průměru až o 25 % a podařilo se jim ušetřit až 732 dní práceneschopnosti. Naším cílem je, aby náš produkt opravdu fungoval. Pokud dáváme zaměstnancům jako benefit smart mobily či tablety, proč jim zároveň neumožnit využívat je na rozumné věci.

  • Jak probíhá zavádění aplikace?

Zavádění aplikace MEDDI do firemního prostředí probíhá ideálně za použití krátkého, ale intenzivního osobního zaškolení každého zaměstnance. Je pro nás nesmírné důležité, aby každý zaměstnanec věděl, jak postupovat v situaci, kdy on nebo jeho rodina potřebují lékařskou pomoc. Protože to je přesně ten důvod, proč jsme tady. Aby měl každý přístup ke kvalitní lékařské péči kdykoli a kdekoli. Tam, kde není možné udělat osobní školení, funguje velmi dobře kombinace webinářů a jasných video návodů s kompletní instruktáží.

  • Kromě zaměstnanců používají vaši aplikaci také lékařská zařízení.

V současné době je v České republice a na Slovensku zaregistrovaných přes 240 tisíc pacientů, do aplikace je zapojeno více než 5 000 lékařů a 150 firem. Mezi naše klienty patří například Masarykův onkologický ústav v Brně nebo nemocnice U svaté Anny. Aplikaci využívají také klienti na Slovensku, v Maďarsku nebo v Latinské Americe a chystá se její rozšíření i na další evropské trhy.

  • V Latinské Americe máte také další zajímavé projekty…

V Latinské Americe máme v současné době rozjetých několik zajímavých projektů. Naše řešení dodáváme do několika nemocnic v Peru, Ekvádoru a Kolumbii, spolupracujeme s předními místními univerzitami a rozjíždíme projekt zdravotní péče s peruánskou armádou. S Latinskoamerickou diabetologickou asociací uvádíme MEDDI Diabetes, tedy řešení určené právě pro pacienty s cukrovkou, a připravujeme také aplikaci určenou pro nastávající maminky MEDDI Baby. Telemedicína je vůbec skvělé řešení pro chronické a dlouhodobé pacienty, kterým zjednodušuje pravidelnou komunikaci s lékařem, prohlídky a monitoring onemocnění. V České republice takto využívá naše řešení již zmíněný Masarykův onkologický ústav.

  • Zmínil jste novinku BioScan, řekl byste nám o ní více?

BioScan vám umožňuje měřit si a monitorovat vaše zdra- votní funkce a spolehlivá data sdílet s vaším lékařem přímo v aplikaci MEDDI app. Jde o bezkontaktní měření, které probíhá stejně, jako když si děláte selfie. Unikátní technologie analyzuje video obraz vašeho obličeje s pomocí umělé inteligence a algoritmů hlubokého učení. Aplikace tak může nahradit tlakoměr nebo dokonce oxymetr a dokáže měřit také hladinu cholesterolu a glykovaného hemoglobinu, tedy laicky řečeno průměr cukru v krvi z poslední tři měsíce. Poskytuje navíc přesnější data, než když si člověk hodnoty měří sám. Tato technologie tak může podstatně zjednodušit život lidem, kteří si zdravotní data musí kontrolovat na každodenní bázi, myslím, že ji ale uvítají všichni, kdo se zajímají o své zdraví.

  • Jaké máte plány na rok 2023?

Naším cílem je rozšířit působení na nové trhy, v současné době jednáme o projektech v Německu a dalších evropských zemích. Současně budeme dále budovat síť našich korporátních klientů a dále rozvíjet možnosti naší aplikace. Jsme vývojářská firma a ve vývoji čas nikdy nestojí.

Napsat komentář